Gerecse 50 túrabeszámoló – 2012

Gerecse 50 túrabeszámoló és képek 2012

Az íróasztal mögül felállva, szinte teljesen felkészületlenül vágtam neki a 2012. évi Gerecse 50 teljesítménytúrának.
Az első meredekebb lejtős részeken a bal térdem érzékenysége miatt kicsit visszafogottabban kellett haladni, azonban az enyhén lejtős, vízszintes és emelkedős szakaszokon igen jó tempóban tudtunk haladni a kolléganőmmel. Erikának ez az első Gerecse 50-e volt, de a túrázás nagyon közel áll hozzá, az elmúlt hétvégéken 30km-ereket ment. Tardoson szinte átrohantunk, csak pecsételtetni és vizet venni álltunk meg.
 Többi kép …
Héregig a túrán érdemleges dolog nem történt, ott megpihentünk egy 10 percre és felfrissültünk. A Bánya-hegyre menet a lankásabb szakaszon egy kicsit talán gyorsabban haladtunk a kelleténél, mert a meredekebb részen elég húzós volt felmenni. Szerintem mindenkinek igazán jól estek a hegy utáni lankásabb szakaszok, viszont a leghosszabb 10,6km-es etap következett. Ennek a féltávján került elhelyezésre az “uzsonnázó” ahol hagymás zsíros kenyérrel, szódával és almával kedveskedett a túrázóknak.

Utunkat továbbra is gyors tempóban folytattuk a 38. km-ig, ahol már nagyon sokan pihentek az út szélén ülve, talán nem véletlenül. Innen folyamatos emelkedőn keresztül jutottunk el a Kisréti vadászházhoz, melynek sajnos nyoma sincs (elhordták valakik …). Innen viszont le is kellett menni, ami a térdet eléggé terheli, kicsit tartottam tőle. Szinte hihetetlen módon elmúlt a fájdalom, a vártnál sokkal jobban sikerült ez a szakasz.
A hídnál még egy kicsit ettünk ittunk, majd elindultunk az utolsó mérőponthoz a Turulhoz. A műúton felfele folyamatosan előztük meg az embereket. Megkaptuk az utolsó pecsétet, és még a madár felé is elsétáltunk, ez egy kis kerülő, de belefért. A lefele lépcsőzés nem volt kellemes, de azért sikerült elviselni, Tatabányára érve a célig folytattuk a még a kirándulás elején megkezdett gyors lépteinket. A 48-km-es távot kevesebb, mint 10 óra alatt leküzdöttük, a célban megkaptuk a kitűzőt. 2012.04.28. Gerecse 50 képek A jó szintidőt véleményem szerint köszönhetem a túratársamnak, és egy gyógynövény koncentrátumnak, amit szerda óta szedek (akit érdekel mi az írjon levelet).

A Gerecse 50 azon kívül, hogy egy jó alkalom a kirándulásra jó lehetőséget biztosít ismerősökkel való találkozásra, barátságok elmélyítésére, és új barátságok születésére. Útközben és a célban nagy öröm volt rég nem látott barátokkal találkozni.

A túra során fontos, hogy a lehető legkevesebb tömeget vigyük magunkkal, ezért a fotók elkészítésére a 2006-ban vásárolt canon A530 fényképezőt találtam a legalkalmasabbnak. Az ezzel menet közben készített fényképeket láthatjátok itt a nagy mennyiség miatt fb albumba töltöttem fel.
Láthatjátok, hogy a túra nem volt egészen 50km és nem oda illő képek is vannak a fényképalbumban. Ennek oka, hogy gyalog mentem haza, és útközben is fotóztam, a végén pedig gyalog mentem fel a 8. emeletre. Így összesen legalább 53km-t sétáltam.